وزیر اقتصاد: خبرهای خوبی برای بازنشستگان داریم/ اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده

سعید چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 13:58
وزیر اقتصاد: خبرهای خوبی برای بازنشستگان داریم/ اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده
وزیر اقتصاد گفت: امسال در ماه‌های اول شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشور خواهیم بود.


سید احسان خاندوزی سه شنبه 03 خرداد 1401 با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد احکام مستمری بازنشستگان و اعطای سهام تکلیفی دولت بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی کشور گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف است، برای رد دیون خود به مجموعه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام شرکت‌ها را به صندوق بازنشستگی واگذار کند.

وی افزو: آیین‌نامه مستقلی برای صندوق بازنشستگی کشوری آماده شده است که ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز آینده در دولت نهایی می‌شود.

وی گفت: بازنشستگان کشور سال گذشته متأثر از مصوبه مردادماه دولت قرار گرفتند، زیرا سهامی که باید به بازنشستگان اختصاص می‌یافت، ایراد داشت و این سهام منجر به گره‌گشایی برای صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری نشد، اما امسال تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از سهام ارزشمند شرکت‌های دولتی را بابت دیون دولت به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بدهیم که بتواند گره‌ای از کار آنها را باز کند.

وزیر اقتصاد گفت: امسال در ماه‌های اول شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشور خواهیم بود.

در این جلسه همچنین محسن علیزاده نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از جمله مشکلاتی که بازنشستگان با آن روبه‌رو هستند این است که باید بخشی از تسهیلات کسب و کار در اختیار بازنشستگان قرار گیرد تا بتوانند به این وسیله برای اشتغال جوانان خود گره‌گشایی کنند.

علیزاده همچنین گفت: متأسفانه به خاطر افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران، برخی واحدهای تولیدی کوچک به تعدیل نیرو روی می‌آورند و از دولت می‌خواهیم با امهال تسهیلات عقب‌افتاده واحدهای تولیدی کوچک، به ماندگاری آنها کمک کنند تا منجر به تعدیل نیرو نشود.

وی همچنین گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران حق آنان است و از سال‌های قبل به خاطر تورم این حداقل حقوق عقب مانده بود و بنابراین باید کاری کنیم از بنگاه‌های کوچک حمایت شود.


بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند می‌توانند نسبت به خرید اقساطی لوازم خانگی از فروشگاه اینترنتی نامیراکالا اقدام کنند.

بازنشستگان محترم تامین اجتماعی می‌توانند بدون ضامن و به صورت کسر از حقوق لوازم خانگی اقساطی مورد نیاز خود را از نامیراکالا خریداری کنند.

بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی،‌ همچنین می‌توانند از خدمات دندانپزشکی اقساطی در تهران نیز بهره‌مند شوند.

بازنشستگان کشوری و عموم متقاضیان می‌توانند لوازم خانگی اقساطی مورد نیاز و همچنین سایر خدمات اقساطی نامیراکالا را با ارائه چک‌ بانکی صیادی دریافت نمایند.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02134729000 (20 خط) تماس حاصل نمایند و یا به شماره واتساپ 09331810881 پیام دهند.

آدرس دفتر فروش نامیراکالا در تهران: خیابان 17 شهریور،‌ پایین تر از میدان شهدا،‌ بعد از زیرگذر امیرکبیر،‌ پلاک 1168 ساختمان دیاموند (نمایندگی کویرموتور) طبقه سوم واحد 8

بازخوردها
    ارسال نظر