خبر مهم یارانه ای برای بازنشستگان تامین اجتماعی دهک دهم

احمد شاهمیری یکشنبه 8 خرداد 1401 - 13:09
خبر مهم یارانه ای برای بازنشستگان تامین اجتماعی دهک دهم
طبق اعلام معاون وزیر کار، بازنشستگانی که جزو دهک دهم قرار گرفتند اما می‌گویند فرزندان آن‌ها مستقل یا مجرد هستند باید برای ثبت مدارکشان به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند.


به گزارش خبرآنلاین، ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با خرید یک خانه یا داشتن دو ماشین فرد جزو دهک دهم به حساب نمی‌آید.

وی با بیان این که ۷ میلیون نفر جامانده هستند که کلا یارانه دریافت نمی‌کردند، عنوان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر بازنشستگان که جزو دهک دهم قرار گرفتند اما می‌گویند فرزندان آن‌ها مستقل یا مجرد هستند باید برای ثبت مدارکشان به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ترکیبی از شاخص‌های دارایی، درآمدی و میانگین وزنی ملاک محاسبه یارانه است.
وی خاطرنشان کرد: تعدد ملک جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

در همین رابطه حجت‌الله عبدالملکی با تأکید بر طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفته است: دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند؛ یک گروه افرادی بودند که قبلاً هم یارانه نمی‌گرفتند (پرونده یارانه‌ای در سازمان هدفمندی یارانه نداشتند) و می‌توانند در سامانه‌ای که در یک هفته گذشته فعال شده است، ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این افراد شامل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، که در صورتی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، می‌توانند در سایت ثبت‌نام و پرونده یارانه خود را فعال کنند، اظهارکرد: معتقدیم از این تعداد به ۴ الی ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام یارانه تعلق می‌گیرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد افراد درخواست بازنگری داده‌اند، گفت: گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند کسانی بودند که قبلاً یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده که علت‌عدم واریز یارانه غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانواده بوده که این افراد نیز از طریق سامانه حمایت درخواست بازنگری داده‌اند که به صورت علی‌الحساب مبلغ یارانه واریز شده است.

عبدالملکی گفت: از افرادی که جزو ۹۰ درصد باشند قطعاً حتی حق یک نفر نیز ضایع نخواهد شد چرا که پول هدفمندی یارانه‌ها در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود است و این پالایش‌ها انجام می‌شود که اطلاعات شفاف شود و اگر حتی در ماه‌های آتی شفاف‌سازی مشخص شود افرادی که مستحق دریافت بوده‌اند، یارانه ماه‌های قبل را نیز دریافت خواهند کرد.


بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، می‌توانند لوازم خانگی اقساطی مورد نیاز خود را به صورت کسر از حقوق و بدون ضامن از فروشگاه اینترنتی نامیراکالا خریداری نمایند.

بازنشستگان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02134729000 (20 خط) تماس گرفته و یا با شماره واتساپ 09331810881 تماس حاصل نمایند.

نشانی دفتر تهران: خیابان 17 شهریور، پایین تر از زیرگذر امیرکبیر، پلاک 1168 ساختمان دیاموند (نمایندگی کویر موتور)، طبقه سوم واحد 8

بازخوردها
    ارسال نظر