آشنایی با انواع کابینت

shams پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 14:00
آشنایی با انواع کابینت

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ها از نظر سبک و مدل در سبک هایی همچون: سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، مینیمال و ... دسته بندی می شوند. 

کابینت های کلاسیک

این کابینت ها در مقابل کابینت های مدرن بکار برده می شوند که حس نوستالژی کابینت های قدیمی را به مصرف کننده القا می نماید. این سبک از کابینت بر خلاف کابینت های مدرن و امروزی دارای طراحی ساده ای نمی باشند و به طور معمول دارای نقش و نگار زیادی می باشند.

که همین نقش و نگار از مهمترین ویژگی های این سبک از مبلمان بشمار می آیند که به صورت منبت کاری و معرق کاری بر روی سر ستون های، درب ها، پاخور و تاج کابینت کار گردیده است و همین موضوع به این کابینت ها ظاهری زیبا و جذابیت خاص خود را به آن می بخشد که در ایران به آن ها کابینت ممبران نیز گفته می شود.

خرید کابینت و دکوراسیون داخلی اقساطی

کابینت های مدرن

این سبک از کابینت از بروزترین سبک های کابینت بشمار می آید. که دارای طراحی ساده و مینیمال می باشند و بر خلاف کابینت های مدرن، همانطور که گفته شده پر از نقش و نگار می باشند این نوع از کابینت ساده و بدون پیچیدگی خاصی می باشند.

کابینت های سبک نئوکلاسیک

این کابینت های بر گرفته از سبک نئوکلاسیک می باشند در قرن 18 اروپا رواج داشتند. پیشوند نئو به معنای جدید و کلاسیک به معنای طراحی کلاسیک رومی و یونانی می باشد. این کابینت های چیزی ما بین کابینت های مدرن و همچنین کابینت های کلاسیک می باشند.

انواع کابینت از نظر جنس و ساختار کدام می باشند

جنس و متریال مورد استفاده برای کابینت ها امروزه دارای تنوع زیادی می باشند و هر فردی این امکان را دارد تا بر اساس سلیقه و همچنین میزان بودجه خود، کابینت مورد علاقه خود را با متریال دلخواه سفارش دهد.

کابینت چوبی

از گران ترین نوع کابینت آشپزخانه، کابینت های تمام چوب می باشند که از چوب طبیعی ساخته می شوند از آن جهت که این کابینت ها دارای قیمت بالایی می باشند می توان از کابینت هایی با روکش چوب استفاده نمود که از نظر هزینه جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب بشمار می آیند.

کابینت های MDF

این نوع کابینت ها در مقابل رطوبت ضعف داشته و به نسبت کابینت های ملامینه گران تر ولی نسبت به کابینت های های گلاس ارزان تر می باشند. از این رو در بخش هایی که کابینت با رطوبت تماس بیشتری دارد از کابینت پی وی سی استفاده می گردد. کابینت های MDF از نظر جنس به چند دسته طبقه بندی می شوند.

از مهمترین این دسته ها می توان به ام دی اف با روکش مات، ام دی اف با روکش های گلاس و همچنین ام دی اف با روکش پلی گلاس اشاره نمود.

کابینت های، های گلاس از ساده ترین و زیباترین کابینت های موجود می باشند که از آن ها معمولا در سبک های دکوراسیون مدرن استفاده می گردد. از ویژگی این کابینت ها می توان به براق بودن در عین جذابیت اشاره نمود، که معمولا از تمامی رنگ های در این کابینت می توان استفاده نمود.

قیمت این کابینت ها کمتر از کابینت های چوبی ولی بیشتر از کابینت های MDF می باشد. تفاوت کابینت های گلاس با پلی گلاس در این است که در گابینت های پلی گلاس روکشی نازک و شیشه مانند به روکش اصلی اضافه می گردد که باعث می شود تا در برابر خط و خش مقاوم گردند.

کابینت های ملامینه

این کابینت ها جزو ارزان ترین نوع کابینت ها بشمار می آیند که با نام لترون شناخته می شوند، این کابینت ها دارای مقاومت کمتری نسبت به مدل های MDF برخوردار بوده و همینطور تنوع رنگی کمی دارند. کابینت های ملامینه در برابر رطوبت و همینطور ضربه و وزن بالا مقاومت کمی داشته و خراب می شوند.

کابینت های فلزی

این کابینت ها از قدیمی ترین انواع کابینت های آشپزخانه می باشند که پیش از آنکه کابینت های MDF رواج پیدا کنند کاربرد داشتند. این مدل از کابینت ها به دلیل قیمت مناسبی همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.

بازخوردها
    ارسال نظر