آموزش سامانه بتا در سال 1403

shams دوشنبه 2 بهمن 1402 - 13:15
آموزش سامانه بتا در سال 1403

سامانه بتا خرید اقساطی راحت و آسان برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سامانه بتا به جهت ارائه خدمات به مشتریانی راه اندازه گردیده است که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می نمایند. بتا مخفف بستر تامین اعتبار بوده که در حال حاضر به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تعلق می گیرد.

این سامانه پلتفرمی به منظور ارائه نمودن طرح های اقساطی و اعتباری بانک رفاه به مشتریان خود می باشد. در این طرح مشتریانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می نمایند ( مستمری بگیران تامین اجتماعی ) این امکان را دارند که به صورت اعتباری و یا اقساطی از این طرح به منظور خرید کالای مورد نیاز خود استفاده نمایند.

بانک رفاه خرید اقساطی 18 ماهه کالا و خدمات را در قالب طرح رفاه الماس برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی فراهم نموده است.

مشمولین این طرح

بانک رفاه از سال 1339/05/27 که تاسیس گردیده، تا به امروز طرح های مختلف و گوناگونی ارائه نموده است. در حال حاضر:

  1. بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی و خانواده ایشان
  2. شاغلین سازمان تامین اجتماعی

امکان خرید اقساطی و اعتباری در قالب سامانه بتا را در اختیار دارند.

  • استفاده از طرح های اعتباری سامانه برای مشتریان کاملا به صورت مکانیزه می باشد.
  • ارائه پنل اختصاصی به مشتریان به جهت مشاهده آنلاین وضعیت خرید کالا، تعداد و مبالغ اقساط، وضعیت پرداخت اقساط و ...
  • اعتبار سنجی و احراز هویت آنلاین مشتریان به هنگام هنگام استفاده از طرح.
  • تایید آنلاین اجازه نامه برداشت از حساب توسط مشتری ها بدون نیاز به مراجعه شعب بانک.

  • مشتریانی که حقوق دریافتی خویش را توسط بانک رفاه دریافت می نمایند ( بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ).
  • شاغلین محترم سازمان تامین اجتماعی.

برای اعتبارسنجی و ثبت نام رایگان سامانه بتا کلیک نمایید

طرح الماس رفاه

این طرح در جهت تکمیل خدمات الکترونیک بانکی و ارائه نمودن خدماتی مدرن به مشتریان بانک رفاه کارگران ارائه گردیده است. همچنین در این طرح بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و خانواده محترمشان این امکان را در اختیار دارند که حداکثر میزان 60% از حقوق دریافتی ماهانه خود را به عنوان اعتبار پرداخت اقساط ماهیانه به جهت خرید نمودن کالای اقساطی مورد نیاز، استفاده نمایند.

برای خرید اقساطی دیگر نیازی به رفتن به بانک نخواهید داشت

به منظور رفاه حال بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی، شما عزیزان می توانید خرید اقساطی خویش را بدون نیاز به بانک و به راحت ترین وجه و در کمترین زمان ممکن انجام دهید، تنها کافی است که با شماره 02134729000 تماس حاصل نموده تا کارشناس مرکز تماس مجموعه نامیراکالا شما را تا خریدی راحت، آسوده و سریع همراهی نمایند.

آموزش ثبت نام سامانه بتا و چگونگی استفاده از طرح الماس رفاه

ابتدا وارد سایت نامیراکالا به نشانی اینترنتی www.namirakala.com شده و در بخش مربوط به ثبت نام سامانه بتا درخواست خود را ثبت نمایید.

در ادامه به مراحل نام نویسی این سامانه، سامانه بتا خواهیم پرداخت.

همچنین به منظور سهولت در ثبت نام سامانه بانک رفاه، متقاضیان محترم می توانند با کارشناسان مرکز تماس نامیراکالا تماس برقرار نموده تا به منظور استفاده از طرح رفاه الماس ثبت نام شما را به صورت کاملا رایگان و در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رسانند.

در صفحه اصلی سامانه بانک رفاه و از طریق فرم ورود مشتری - احراز هویت کارتی مشتری متقاضی خرید اقساطی کالا یا خدمات می توانند با استفاده از رفاه کارت متصل به حساب حقوق خود وارد سامانه مربوطه شوند.

به این صورت که اطلاعات کارت خود را مطابق فیلدهای موجود فرم وارد نموده و دکمه دریافت رمز پویا را کلیک نمایید.

نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که جهت ارسال رمز یکبار مصرف، فعال بودن رمز پویای کارت بانکی الزامی است. بعد از ارسال پیامک رمز یکبار مصرف، رمز را در کادر مربوطه وارد نموده و دکمه ورود را کلید نمایید تا وارد سامانه بتا شوید.

در حال حاضر ورود به این سامانه صرفا برای مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می نمایند امکان پذیر می باشد.

پس از ورود به سامانه بتا جهت استفاده از طرح فروش اقساطی الماس رفاه روی گزینه مورد نظر کلیک کنید، به محض ورود به طرح الماس رفاه، فرآیند اعتبارسنجی سامانه بر اساس آیتم ها نام برده شده برای مشتریان انجام می پذیرد:

  • کنترل عدم وجود چک برگشتی مشتری.
  • کنترل عدم وجود بدهی های تسهیلاتی مشتری.
  • کنترل عدم انسداد حساب مشتری.
  • کنترل در قید حیات بودن مشتری.
  • کنترل بازه سنی مجاز مشتری - 18 تا 77 سال.
  • کنترل سوابق قبلی استفاده از اعتبار خود در سامانه بتا.

پس از آن 60 درصد از آخرین واریزی حقوق متقاضی به عنوان حداکثر توان باز پرداخت اقساط وی در ماه به عنوان اعتبار، محاسبه و نمایش داده خواهد شد.

در این مرحله مشتری می بایست با استفاده از دکمه انتخاب پذیرنده و جستجوی فروشگاه اینترنتی نامیراکالا نسبت به انتخاب این فروشگاه اینترنتی و دریافت اجازه نامه برداشت از حقوق اقدام نماید.

بلافاصله پس از انتخاب فروشگاه نامیراکالا اجازه نامه مربوط به مشتری نمایش داده شده که ضمن مطالعه و کنترل مفاد آن با استفاده از گزینه:

موافقت خود را اعلام می نمایید. بعد از کلیک روی دکمه تایید و فعالسازی اعتبار، فرآیند ثبت اجازه نامه مشتری به پایان می رسد.

پس از ثبت اجازه نامه مشتری می بایست یا به دفتر نامیراکالا مراجعه نموده و ضمن ارائه کارت شناسایی معتبر فرآیند خرید اقساطی کالا و یا خدمات خود را تکمیل نماید و یا با کارشناسان مرکز تماس نامیراکالا، تماس حاصل نموده تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن و کاملا به صورت رایگان نام نویسی و اعتبارسنجی انجام گرفته و بتوانند خرید اقساطی شما را انجام دهند.

شما عزیزان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 الی 17:00 و روزهای پنجشنبه از ساعت 09:00 الی 16:00 با کارشناسان مرکز تماس نامیراکالا تماس حاصل نمایید.

پس از انجام خرید اقساطی، متقاضی می تواند با مراجعه به منوی گزارش از بالای صفحه، اطلاعات خرید و اقساط ایجاد شده خود در سامانه را مشاهده نماید.

رمز پویا لازمه استفاده از سامانه بتا!

به منظور نام نویسی و استفاده از امکانات این سامانه فعال بودن رمز پویا متقاضی لازم و ضروری می باشد. متقاضیانی که تصمیم به ثبت نام و نام نویسی در این سامانه را دارند می بایست تا رمز پویای کارت خود را فعال نمایند.

بدین منظور متقاضیان محترم که همان بازنشستگان و مستمری بگیران بانک رفاه می باشند برای فعالسازی رمز پویای خویش می توانند یا به صورت حضوری، مراجعه به یکی از شعبه های بانک رفاه کارگران و یا با استفاده از دستگاه عابر بانک اقدام به فعالسازی رمز پویای کارت خود نمایند. دقت نمایید که فعال سازی رمز پویا از طریق این سامانه امکان پذیر نمی باشد.

نصب سامانه بتا بانک رفاه کارگران - طرح الماس رفاه

نظر به اینکه امروزه استفاده از تلفن های همراه رایج تر و متداول تر از کامپیوترها می باشد و بیشتر افراد از موبایل استفاده بیشتری می نمایند، پلتفرم ها و یا سامانه های اینترنتی نسخه موبایلی خودرا برای سیستم عامل های مختلف ارائه نمود و توسعه می دهند.

از این روی استفاده از نسخه های موبایلی فراگیر شده است و بیشتر کاربران خواستار نصب و استفاده از این نرم افزارها می باشند. اما تاکنون هیچ گونه نسخه از نرم موبایلی برای سامانه بتا منتشر و ارائه نگردیده است.

از این رو امکان دانلود نمودن و نصب اپلیکیشن مربوط به این سامانه در اختیار کاربران قرار نگرفته است. لذا مشتریان محترم که متقاضی استفاده از خدمات این سامانه می باشند، می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نامیراکالا و یا تماس با کارشناسان مرکز تماس نامیراکالا تماس حاصل نموده و ثبت نام و اعتبارسنجی خود را به صورت رایگان انجام نمایند.

کالاهای قابل ارائه در طرح بتا - الماس رفاه

  1. تلویزیون
  2. ماشین لباسشویی
  3. ماشین ظرفشویی
  4. یخچال فریزر
  5. اجاق گاز
  6. جارو برقی
  7. فرش ماشینی
  8. سرویس خواب
  9. مبلمان راحتی
  10. مبلمان استیل

خدمات قابل ارائه در طرح بتا - الماس رفاه:

خدمات درمانی دندان و دندانپزشکی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی در طرح رفاه الماس بانک رفاه کارگران قابل ارائه می باشد و این عزیزان از خدمات درمانی و دندانپزشکی ذیل می توانند بهره مند گردند. همچنین با تماس با نامیراکالا می توانید از دیگر خدمات قابل ارائه در این سامانه مطلع گردید.

لیست خدمات دندانپزشکی اقساطی در تهران 

  1. رادیوگرافی
  2. جرم گیری و بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها
  3. عصب کشی یا درمان ریشه
  4. روکش دندان
  5. کشیدن دندان
  6. جراحی دندان
  7. جراحی دندان عقل
  8.  ترمیم کامپوزیت
  9. جراحی ایمپلنت
  10.  پیوند استخوان با ممبران
  11.  سینوس لیفت
  12. پروتز ثابت
  13.  ترمیم های همرنگ و آمالگام
  14.  لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی و طراحی لبخند
  15.  دندانپزشکی کودکان (فلوراید تراپی و ترمیم دندانهای شیری و فضانگهدار)

تاریخچه بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران با اجرای تبصره 39 قانون بودجه در سال 1338 هجری شمسی کشور عزیزمان ایران و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به جهت سرمایه گذاری و نیز بهره برداری از وجه های بیمه کارگران با هدف کمک نمودن به تامین رفاه و نیز ایجاد نمودن تسهیلات لازم به جهت رفع نیازهای طبقه محترم کارگر در تاریخ 1339.05.27 تشکیل و به ثبت رسید.

این بانک فعالیت خود را از ششم فروردین ماه سال 1340 هجری شمسی با افتتاح نمودن شعبه مرکزی در شهر تهران و همچنین شعبه شهر اصفهان آغاز نمود.

سرمایه نخستین این بانک عددی معادل با چهارصد میلیون ريال معادل با چهل میلیون تومان بود که از سمت سازمان تامین اجتماعی تامین گردید.

این بانک، بانکی تجاری بشمار آمده که با پشتوانه شصت و دو سال تجربه درخشان در ارائه نمودن خدمات بانکی، بهره مند بودن از 10803 نفر نیروی انسانی و نیز در اختیار داشتن 1012 عدد شعبه فعال در سرتاسر کشور عزیزمان، در تلاش می باشد تا از طریق ارائه مطلوب خدمات بانکی مختلف رضایت مشتریان خود را تامین نماید.

بانک رفاه کارگران با بهره مندی از اعتماد مردم عزیز ایران زمین و توانمندی بالای سرمایه انسانی خویش در اجرا نمودن سیاست های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران در بخش صادرات کالاهای صنعتی، غیر نفتی و کشاورزی، به صادر کنندگان محترم کشور عزیزمان ایران خدمات ارزشمندی ارائه نموده است.

این بانک یکی از خوشنام ترین بانک های تجاری بشمار آمده و با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا، نیازهای مشتریان خویش را در انجام عملیات بانکی بین المللی مرتفع می سازد.

بانک رفاه کارگران با هدف ارائه نمودن خدمات بانکی مطلوب و با کیفیت به قشرهای گوناگون جامعه و نیز ایجاد نمودن تسهیلات مورد نیاز برای طبقه زحمت کش و محترم کارگر، با سرمایه 400 میلیون ریالی از محل منابع بیمه های تامین اجتماعی - تحت پوشش این سازمان در سال 1339 هجری شمسی تاسیس و به ثبت رسید.

پس از گذشت چند ماه از تلاش هیات مدیره، در نهایت در مهر ماه سال 1390 هجری شمسی، شورای پول و اعتبار اساسنامه جدید بانک را به تصویب رسانید.

در تاریخ 1391.03.20 هجری شمسی با ثبت نمودن این سامانه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسما خصوصی گردید و سرمایه بانک از 895 میلیارد ريال به 4000 میلیارد ريال ثبت گردید.

این رخ داد باعث گردید تا وضعیت مالکیت بانک مشخص گردد و نیز با افزایش سرمایه به رقم چهار هزار میلیارد ريال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ريال، زمینه به منظور افزایش فعالیت ها و نیز خدمات با کیفیت تر به مشتریان این بانک به وسیله 1300 شعبه و نیز واحدهای خدماتی فراهم گردید.

نتیجه گیری

سامانه بتا بانک رفاه کارگران بستری اینترنتی به منظور ارائه خدمات اینترنتی به بازنشستگان و مستمری بگیران محترم بانک رفاه کارگران می باشد که حقوق خود را از این بانک دریافت می نمایند.

این طرح که با نام طرح الماس رفاه نیز شناخته می شود بازنشستگان و مستمری بگیران محترم تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سایت نامیراکالا به نشانی:

و یا تماس با کارشناسان نامیراکالا:

در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 الی 17:00 و روزهای پنجشنبه از ساعت 09:00 الی 16:00 غیر از روزهای تعطیل تماس حاصل نموده تا ثبت نام و اعتبارسنجی مربوط به این طرح به صورت کاملا رایگان از سمت کارشناسان مرکز تماس انجام پذیرد.

بازخوردها
    ارسال نظر