آشنایی با کابینت چوبی

shams شنبه 19 خرداد 1403 - 11:41
آشنایی با کابینت چوبی

کابینت چوبی و ویژگی های آن

از زیباترین نوع کابینت های موجود کابینت های چوبی می باشند. این کابینت ها به خاطر بافت و ظاهر زیبای خود بر زیبایی دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما می افزایند. استفاده از دکوراسیون زیبا و چشم نوار تاثیر بسزایی در روحیه افراد خواهد گذاشت. به منظور خرید کابینت اقساطی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر داشته باشید که این کابینت ها به دلیل تنوع رنگ و طرح های خود با هر نوع سلیقه ای هماهنگ می باشند.

از گذشته تا به حال، چوب جزو زیباترین و بهترین مواد به منظور ساختن کابینت و قفسه بشمار می آمده است و امروزه نیز جزو لوکس ترین مواد اولیه برای ساختن انواع کابینت و قفسه محسوب می شود.

کابینت های چوبی چه ویژگی هایی دارند

چوب به لحاظ ماهیت خود دارای بافتی طبیعی می باشد که برای ساختن کابینت ها از چوب درختان مختلف و متفاوتی استفاده می گردد. که البته کیفیت چوب بکار رفته در این نوع کابینت فاکتور و معیار مهمی بشمار می آید.

در صورتی که از کابینت های چوبی خود به خوبی مراقبت نمایید برای مدت زیادی می توانید از زیبایی آن ها لذت ببرید و دکوراسیونی زیبا و چشم نواز داشته باشید. ویژگی استفاده از چوب برای کابینت و دکوراسیون این است که هیچ گاه از مد نمی افتد و به خاطر طبیعی بودن آن همواره حس خوب و آرامش بخشی به بیننده القا می نماید. برخی از کابینت های چوبی به صورت تمام چوب کار می شوند و برخی از آن ها به صورت روکش چوب که غالبا درب کابینت می باشد تولید می شوند.

کابینت های تمام چوب

کابیت های تمام چوب همانطور که از نامشان مشخص می باشد به طور کامل از چوب ساخته می شوند و جزو زیباترین نوع کابینت ها می باشند که دارای طرح ها و بافتی زیبا، چشم نواز و بادوام می باشند. به دلیل راحتی در فرم دهی چوب، امکان ایجاد نمودن طرح ها و نقش های دلخواه بر روی چوب امکان پذیر می باشد در نتیجه در زمان خرید کابینت چوبی مورد نظر خود می توان طرح های مورد علاقه خود را بر روی آن ایجاد نمود. 

کابینت های روکش چوبی

کابینت های تمام چوب دارای قیمت بالایی می باشند و در صورتی که فردی بخواهد تا هزینه کمتری برای دکوراسیون آشپزخانه خود نماید از کابینت های روکش چوبی می توانند استفاده نمایند. بدنه این کابینت ها به طور معمول از mdf ساخته و روکشی از جنس چوب بر روی آن ها کار می شود که این چوب می تواند چوب درختانی مانند بلوط و دیگر چوب های طبیعی استفاده نمود.

چوب چه درختانی را می توان برای ساخت کابینت چوبی استفاده نمود؟

در ساخت کابینت چوبی می توان از چوب های مختلفی استفاده نمود که همین امر انتخاب های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، هر کدام از این چوب ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند. که در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

چوب بلوط

چوب بلوط چوبی بسیار مقاوم و بادوام می باشد و نسبت به دیگر انواع چوب دارای قیمتی مناسب تر می باشد. چوب بلوط دارای ظاهری زیبا و درخشان می باشد که در ساخت کابینت های کلاسیک و نیز کابینت های سنتی به نسبت چوب های دیگر مناسب تر می باشد.

چوب افرا

این چوب دارای بافتی ریز و مسنجم می باشد و دارای رنگ قهوه ای روشن و کرم رنگ می باشد، استفاده از چوب افرا برای افرادی که علاقه مند به کابینت های رنگ روشن می باشند مناسب می باشد.

چوب گردو

از گران ترین و زیباترین چوب ها به منظور ساخت کابینت و دیگر وسایل چوبی، چوب درخت گردو می باشد. این چوب جزو گران قیمت ترین چوب ها می باشد و به دلیل دارا بودن مقاومت بالای خود دوام و طول عمر بالایی دارد و تا مدت های طولانی ظاهر زیبای خود را حفظ نموده و از دست نمی دهد.

چوب راش

این چوب نیز مانند چوب گردو دارای مقاوم و دوام بالایی می باشد و در برابر آسیب های وارده از سوی حشرات جزو مقاوم ترین نوع چوب ها بشمار می آید. از چوب راش به دلیل رنگ روشن و سطحی صاف و یکدست به منظور ساختن کابینت دیگر وسایل چوبی و همچنین مبلمان چوبی استفاده می گردد.

بازخوردها
    ارسال نظر