چه مبلی را برای چه فضایی استفاده کنیم

shams یکشنبه 6 خرداد 1403 - 10:08
چه مبلی را برای چه فضایی استفاده کنیم

انواع سبک های مبلمان کدامند و هر کدام مناسب چه محیطی می باشند

انتخاب نمودن مبلمانی مناسب برای محیط مورد نظر می تواند تاثیر بسزایی بر روی طراحی و دکوراسیون آن داشته باشد. از این رو بهتر است که علاوه بر در نظر داشتن سلیقه شخصی به مواردی دیگر همچون اسباب و وسایل موجود در آن مکان توجه نمایید تا بتوانید با در نظر داشتن همه موارد دکوراسیونی زیبا و دلنشین را ایجاد نمایید.

انواع مدل های مبلمان کدامند

مبلمان به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:
  • مبلمان کلاسیک
  • مبلمان استیل
  • مبلمان راحتی و یا مبلمان مدرن

مبل راحتی مبل استیل

این سه مورد، سه دسته اصلی از مبلمان می باشند که هر کدام به تنهایی می تواند دارای مدل های مختلف و متعددی باشد. حال به بررسی اینکه چه مبلی برای چه محیطی مناسب می باشد خواهیم پرداخت.

معرفی انواع مبلمان

مبلمان اداری و مبلمان منزل با در نظر گرفتن استانداردهای خاصی طراحی می گردد، ممکن است تا رنگ مبلمان، طرح پارچه و حتی چوب آن متفاوت باشد. باید در نظر گرفت که هر کدام از این مبلمان ها مناسب برای فضاهای مختلفی می باشند. با داشتن اطلاعات کافی و مناسب می توان انتخابی درست در هنگام خرید مبلمان مد نظر خود داشت.

یکی از مهمترین عواملی که باید بدان توجه نمود این است که پیش از خرید بدانیم که چه سبک مبلمانی با دکوراسیون منزل ما همخوانی دارد، در نتیجه می توانید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

در نظر داشته باشید تا مبلمان باید با اندازه فضای شما تناسب داشته باشد و نیز با دیگر وسایل اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی همخوانی داشته باشد. دقت نمایید تا رنگ پارچه مبلمان با رنگ پرده و یا با رنگ فرش شما همخوانی داشته باشد و در صورت تمایل دارای تضاد رنگی درست و مناسبی با یکدیگر داشته باشند.
مبلمان استیل
مبلمان استیل را بیشتر در فضاهای بزرگ و سالن های پذیرایی استفاده می نمایند. طراحی و ساخت مبلمان استیل غالبا به صورت ست های 9 نفره می باشد که با منبت کاری بخش هایی از مبلمان تزئین می شوند.
این سبک مبلمان که به مبلمان کلاسیک شباهت دارند، بعضا با مبلمان کلاسیک اشتباه گرفته می شوند. در نظر داشته باشید که سبک طراحی و ساخت این دو مدل مبلمان با هم متفاوت می باشند. در طراحی مبلمان مبلمان استیل ظرافت بیشتری استفاده می شود و برای ساخت آن ها از کلاف چوب استفاده می شود.
به طور معمول دسته ها و تاج مبل های استیل، دارای منبت های کاری های با ظرافت و دقت بالایی می باشند و بهای آنها نیز به مراتب بیشتر می باشد زیرا این مبل ها که به مبلمان سلطنتی مشهور می باشند در ساخت آنها از موارد و لوازم گرانتری استفاده شده است.

مبلمان کلاسیک

نام مبلمان کلاسیک باعث می شود تا طرح های قدیمی برایمان تداعی شود، اما امروزه با استفاده از سبک های مدرن و جدید، مبلمان کلاسیک را با استفاده از بهترین مواد مانند چوب های مرغوب و با کیفیت، پارچه های به روز و زیبا طراحی و تولید می شوند.

ظاهر و ساختار مبل های کلاسیک جمع و جور می باشد که همین امر منجر می گردد تا برای فضاهای کوچک و خانه های آپارتمانی کوچک مناسب و کاربردی باشند.

از پارچه های طرح دار با استفاده از ترکیب چوب های ساده به منظور ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می گردد. هر فردی با توجه به سلیقه شخصی خود و همچنین فضایی که برای قرار گرفتن مبلمان در اختیار دارد می تواند مبلی زیبا، خوش ساخت و شکیل را خریداری نماید.

در مبلمان کلاسیک، نشیمنگاه مبل که همان تشک مبل می باشد ثابت بوده و از مبل جدا نمی شود. دیواره ها و دسته های این مبل به طور معمول بلند ساخته می شوند و طرح های ظریف و زیبایی را دارا می باشند.

از انواع مختلف این مبلمان می توان به مدل های کلاسیک، لهستانی، فرانسوی، ایتالیایی، مصری و ... اشاره نمود که در بازار موجود می باشند.

  • مدل های فرانسوی مناسب برای سالن هایی که دارای پنجره های زیاد می باشند مناسب می باشند. پایه ها و دسته های این مدل از مبلمان به طور معمول طلایی رنگ است و برخی از ست های آن ها دارای نیمکت یا پا مبلی می باشند.
  • مدل های ایتالیایی نیز دارای کیفیت بالایی، پر زرق و برق و مناسب برای سالن هایی مجلل و باشکوه می باشد. که دارای کوسن های نقش و نگار دار می باشد و به راحتی می توان آن را با اسباب و وسایل منزل مانند فرش و پرده ست نمود.
  • مدل های مصری، این مدل های کلاسیک به طور معمول با پارچه های مخمل ساده طراحی و تولید می گردند و همراه با کوسن های رنگی می باشند. این مبل ها دارای منبت کاری های ظریف و هنرمندانه می باشند. 
مبلمان راحتی
مبلمان راحتی و یا همان مبلمان مدرن پس از قرن نوزدهم میلادی توسط هنرمندان آن زمان طراحی و تولید گردید. این نوع از مبلمان که دارای ظاهری ساده و شیک می باشند، این امکان را می دهد تا به راحتی بتوان آنها را در هر جایی که تمایل داشته باشید. استفاده نمایید.

مبلمان های مدرن با گسترش مد روز هماهنگ می شوند تا با اجزای خانه های جدید هماهنگ گردند. این مبلمان نیز به دو دسته مبلمان راحتی مدرن و مبل های راحتی کلاسیک تقسیم بندی می شوند.

در حال حاضر مبلمان مدرن بیش از دیگر مدل ها کاربرد داشته، گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق های نشیمن می باشند، همچنین برای استفاده در اتاق های نشیمن نیز می توان مورد استفاده قرار گیرند.
در صورتی که فضای مورد نظر شما فضای کمی می باشد استفاده از مبل های راحتی ال گزینه ای مناسب می باشند.

ولی به خاطر کوچک بودن فضاها، بیشتر افراد از مبل های راحتی طرح ال استفاده می‌کنند و دکوراسیون منزل خود را با یکدیگر هماهنگ می کنند.

 نتیجه گیری

مبلمان های مختلف در سه دسته کلی کلاسیک، استیل و مدرن طبقه بندی می شوند که هر کدام مناسب فضای مناسب خود می باشند. مبل های راحتی بیشتر مناسب برای فضاهای کوچک می باشند.

مبلمان استیل مناسب برای فضاهای بزرگ تر می باشند. مبلمان استیل را هم می توان برای فضاهای کوچک و هم برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار داد، این مبلمان در انواع طرح ها و رنگ های مختلف، زیبا و جذاب تولید می گردند.

بازخوردها
    ارسال نظر