فرش ماهریس

shams چهارشنبه 29 آذر 1402 - 13:02
فرش ماهریس

آشنایی با فرش ماهریس و تاریخچه فرش ماشینی

   

سامانه بتا - خرید اقساطی 18 ماهه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

شرکت فرش ماشینی ماهریس از گذشته تا به امروز، از سال 1354 شمسی چیزی در حدود نیم قرن تجربه ابتدا با نام فرش مازندران فعالیت خود را آغاز نمود. چندی بعد به منظور خدمات رسانی بهتر و افزایش بهره وری اقدام به انجام تغییراتی در ساختار سازمانی خویش نمود.

از این تغییرات می توان استخدام و به کارگیری پرسنل متخصص و دانا و زبردست اشاره نمود. پس از آن بعد از جابجایی و استفاده نمودن از ماشین آلات مدرن و بروز در سال 1372 شمسی به روند فعالیت خود ادامه داده و توانسته با ایجاد نمودن دگرگونی و تحویلی بنیادین در صنعت فرش ماشین خود را به واحدی پیشرو تبدیل نماید.

مجموعه تولیدی فرش ماهریس با مساحتی بیشتر از 33000 متر مربع در طی مدت فعالیت خود با بیش از پنجاه نماینده در سرتاسر ایران در کنار صادرات به کشورهایی همچون افغانستان، تاجیکستان و عراق جزو موفق ترین و خوشنام ترین برندهای تولید کننده فرش ماشینی در کشور ایران بوده است.

فرش های بافته شده در شرکت تولیدی ماهریس 100% اکرلیک و بافته شده از مرغوب ترین الیف موجود – بایر آلمان در طرح ها و رنگ های مختلف و با تنوع بالا می باشد.

مجموعه ماهریس به منظور بافتن فرش های ماشینی با ظرفیت ماهانه 6000 متر مربع کارخانه خود را مجهز به دستگاه های پیشرفته و بروز بافندگی crp، hcpx2 و hci نموده است.

این امر باعث گردیده که این مجموعه به دریافت گواهینامه استاندارد از واحد استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مفتخر گردد.

دریافت چهار گواهینامه استاندارد بین المللی دیگر از کشور اسپانیا از دیگر افتخارهای این واحد صنعتی بشمار می آید.

تاریخچه فرش ماشینی در ایران

حال کمی در مورد تاریخچه فرش ماشینی خواهیم پرداخت. کمتر کسی است که نام و آوازه هنر فرش ایرانی به گوشش نخورده باشد و نسبت بدان آگاهی نداشته باشد.

شهرت بدست آمده مدیون فرش های دستباف و هنر دست هنرمندان ایران زمین می باشد. که البته فرش های ماشینی نیز از جایگاه خوبی برخوردار می باشند.

تاریخچه این صنعت یعنی صنعت فرش ماشینی به دهه پنجاه قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد. در آن زمان نخستین تار و پود فرش ماشینی در شهر کاشان و در کارخانه مخمل به هم پیوسته و ابریشم کاشان بوسیله ساده ترین دستگاه ها به هم تنیده گردید.

استقبال شکل گرفته از فرش ماشینی، امید به پیشرفت این صنعت را رقم زد.

سرعت تولید فرش ماشینی به جهت استفاده از دستگاه های صنعتی سرعت تولید فرش را افرایش داده در نتیجه تولید کنندگان می توانستند تولیدهای بیشتری را به بازار ارائه نمایند در نتیجه سود بیشتری کسب می نمودند.

نخستین فرش ماشینی بوسیله ماشین آلات صنعتی در شهر کاشان تولید گردید. این فرش سبک و دارای پرزهای کوتاه بود. با بالا رفتن نیاز بازار کم کم روش های تولید و بافت این فرش و نیز دستگاه های تولید کننده این صنعت نیز پیشرفت نمود.

بازخوردها
    ارسال نظر