استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث

shams شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 09:50
استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث

نحوه استعلام بیمه نامه شخص ثالث به صورت آنلاین

از جدیدترین خدماتی که بوسیله بیمه مرکزی ارائه می گردد، گرفتن استعلام بیمه شخص ثالث به صورت اینترنتی می باشد. این خدمت در گذشته فقط به صورت حضوری امکان پذیر بود اما امروزه به وسیله سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ) امروزه این امر تنها با چند کلیک ساده و کاملا رایگان صورت می پذیرد.

آشنایی با روش های مختلف استعلام بیمه شخص ثالث

سامانه سنهاب به منظور سرعت بخشیدن به کارها و همچنین جلوگیری از ازدحام جمعیت در نمایندگی های بیمه طراحی گردیده است. با استفاده از این سامانه تنها با داشتن اطلاعات بیمه نامه نتیجه استعلام را دریافت نمود.

1. استعلام بیمه نامه شخص ثالث بوسیله پلاک خودرو

آسان ترین و ساده ترین روش برای استعلام بیمه نامه خودرو استفاده از پلاک خودرو می باشد. شما عزیزان می توان به منظور استعلام بیمه نامه شخص ثالث خودروی خود با کارشناسان نامیراکالا تماس حاصل نمایید.

خرید اقساطی بیمه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

2. استعلام بیمه نامه شخص ثالث

شما عزیزان برای استعلام بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه خود می توانید با مشاورین ما در نامیراکالا تماس حاصل نمایید، و یا مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  • به میز خدمات الکترونیک سایت بیمه مرکزی مراجعه نموده و بر روی ( استعلام اصالت بیمه‌نامه ) کلیک نمایید.
  • ابتدا سربرگ ( استعلام با شماره بیمه‌نامه ) را انتخاب نمایید.
  • در بخش اطلاعات درخواستی این بخش که شامل شرکت بیمه گر، شماره بیمه نامه ( درج شده در نسخه فیزیکی یا الکترونیکی )، کد ملی بیمه گزار و کد ملی استعلام کننده می شود را به دقت وارد نمایید.
  • در نهایت کد امنیتی مندرج را در باکس مربوطه نوشته و بر روی دکمه استعلام کلیک نمایید.

دریافت استعلام بیمه نامه بوسیله کد ملی از سربرگ - استعلام با کد یکتا امکان پذیر می باشد. تفاوتی ندارد که شما بیمه نامه خود را از چه شرکتی دریافت نموده اید اطلاعات تمام شرکت های بیمه ای در این سامانه ثبت می گردد.

استعلام نمودن بیمه نامه خودرو با کد ملی به صورت آفلاین امکان پذیر می باشد، در سربرگ استعلام با پیامک - ارسال پیام کوتاه به منظور دریافت اطلاعات بیمه نامه درج گردیده است.

3. استعلام بیمه نامه خودرو با VIN

با سامانه سنهاب علاوه بر استعلام بوسیله کد ملی و پلاک، امکان گرفتن استعلام بیمه بوسیله کد VIN فراهم گردیده است. بدین منظور:

  • به میز خدمات الکترونیک سایت بیمه مرکزی مراجعه نموده و بر روی ( استعلام اصالت بیمه‌نامه ) کلیک نمایید.
  • به انتهای صفحه رفته و بر روی سربرگ ( استعلام با کد VIN ) کلیک نمایید.
  • در این قسمت با وارد نمودن کد VIN وسیله نقلیه و شماره همراه، پیامک کد تأیید برایتان ارسال می گردد.
  • با وارد کردن این کد نتیجه استعلام را مشاهده خواهید نمود.

کد VIN یک کد 17 رقمی می باشد که شامل ترکیب اعداد و حروف می باشد. کد VIN برای هر خودرو بصورت مجزا و منحصر بفرد ثبت می گردد و همانند کلی ملی برای هر ماشین مختص همان ماشین می باشد.

4. استعلام بیمه شخص ثالث توسط کد یکتا

از دیگر امکانات سامانه سنهاب استعلام بیمه نامه با کد یکتا می باشد. کد یکتا همزمان با حذف نسخه های فیزیکی به بیمه نامه ها اضافه گردیده است.

این کد مختص همان بیمه نامه می باشد و از طریق آن می توان بیمه نامه را شناسایی نمود. به منظور استعلام بیمه نامه با این کد:

  • به میز خدمات الکترونیک سایت بیمه مرکزی مراجعه نموده و بر روی ( استعلام اصالت بیمه‌نامه ) کلیک نمایید.
  • در انتهای صفحه، سربرگ ( استعلام با کد یکتا ) را انتخاب نمایید.
  • شماره یکتا بیمه نامه، کد ملی بیمه گزار و استعلام کننده را وارد نموده، در نهایت کد امنیتی را به دقت در باکس مربوط به خود درج نمایید.
  • این روش برای استعلام یا چاپ انواع بیمه شخص ثالث از تمامی شرکتها مانند ایران، پارسیان، رازی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

5. استعلام بیمه شخص ثالث بوسیله پیام کوتاه

از دیگر روش های مشاهده مهلت باقی مانده بیمه خودرو ارسال نمودن پیام کوتاه به سامانه 30002621 می باشد. در قسمت استعلام بیمه شخص ثالث با کد ملی اشاره نمودیم که شما عزیزان به صورت آفلاین هم می توانید نسبت به مشاهده و چک نمودن وضعیت بیمه نامه اقدام نمایید.

سه راه برای دریافت نمودن اطلاعات از سامانه سهاب وجود دارد، کدهای مربوط به استعلام بیمه نامه که به شماره 30002621 باید ارسال گردند:

  • شماره بیمه نامه * کد ملی بیمه گزار * 1
  • کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گزار * 2
  • کد VIN * کد ملی شماره همراه استعلام کننده * 3

کدهای باید از سمت چپ به راست وارد گردند. از دیگر امکاناتی که از طریق سامانه سنهاب در اختیار شما عزیزان می باشد، امکان مشاهده نمودن و چک کردن سوابق تخفیف بیمه شخص ثالث می باشد.

تنها کافی است بر روی سربرگ ( استعلام تخفیفات ثالث ) در قسمت پایین صفحه مربوطه کلیک نمایید و اطلاعات مورد نیاز خواسته شده را وارد نمایید. داشتن شماره پلاک، کد ملی مالک وسیله نقلیه و شماره تلفن همراه به منظور دیدن نتیجه استعلام تخفیف بیمه نامه لازم می باشد.

به دلیل بوجود آمدن راه های جدید تر و همچنین راحت تر استعلام بیمه نامه شخص ثالث بوسیله شماره شاسی منسوخ گردیده است.

در گذشته امکان استعلام بیمه شخص ثالث ماشین با شماره شاسی هم وجود داشت؛ اما به دلیل ایجاد راه‌های جدیدتر و راحت‌تر برای انجام این کار، این روش منسوخ شد.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع بیمه نامه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با نامیراکالا تماس حاصل نمایید.

خرید اقساطی بیمه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

بازخوردها
    ارسال نظر