اهمیت استفاده از چوب راش در مبلمان

shams پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09:22
اهمیت استفاده از چوب راش در مبلمان

آشنایی با اهمیت استفاده از چوب راش در مبلمان

این چوب از پرکاربردترین چوب ها در ساخت و تولید مبمان می باشد و باعث افزایش کیفیت مبلمان می شود در نتیجه دانستن راه های تشخیص آن در مبلمان مهم می باشد.

دلیل اهمیت استفاده از چوب راش در مبلمان

  • رنگ و بافت چوب

رنگ طبیعی این چوب به طور معمول به رنگ قهوه ای روشن با ته رنگی قرمز می باشد. گاهی ممکن است که رنگ چوب به رنگ قهوه ای تیره و حتی قرمز مایل به رنگ قهوه ای دیده شود.

رنگ چوب راش بسته به نوع درخت آن و حتی شرایط رشد آن متغییر می باشد و می تواند متفاوت باشد. سطح این چوب دارای خط های ریز تیره رنگ بوده که در کل چوب قابل مشاهده می باشد.

  • وزن چوب راش

وزن و سنگینی این چوب از دیگر عوامل حائز اهمیت به منظور شناسایی چوب راش می باشد. به دلیل تراکم بالای فیبرهای آن این چوب دارای وزنی بالا و سنگین می باشد.

همین امر باعث می شود که ملبمان ساخته شده از چوب راش نسبت به دیگر چوب ها سنگین تر می باشد. چوب راش با دارا بودن وزن بالا در زمان حمل و نقل و جابجایی نیاز به دقت و مراقبت بیشتر دارد.

  • سختی و استحکام چوب راش

از بارزترین ویژگی های این چوب میزان سختی و استحکام آن می باشد. راش به دلیل داشتن بافتی متراکم و ساختار محکم خود در برابر خراش ها و ضربه های معمولی دارای مقاومت بالایی می باشد.

این چوب نه تنها در برابر ضربه مقاوم می باشد بلکه امکان تحمل وزن، فشار و کشش بالایی را دارا می باشد که همین ویژگی باعث شده تا چوب راش برای ساختن انواع مبلمان بخصوص قسمت هایی که وزن بالایی را تحمل می کنند مناسب و گزینه ای عالی بشمار آید.

  • منبت کاری و حکاکی

از دیگر ویژگی های بارز و قابل توجه این چوب، قابلیت آن به منظور منبت کاری و نیز حکاکی می باشد. این چوب به خاطر سختی و استحکامی که دارد برای حکاکی و منبت کاری از مناسب ترین چوب ها بشمار می آید.

با استفاده از چوب راش سازنده قادر است تا جزئیات ظریف و دقیقی در منبت کاری را به اجرا درآورد که برای سازندگان مبلمان کلاسیک و سلطنتی دارای اهمیت زیادی می باشد.

  • برش و شکل ظاهری گره

چوب راش معمولا بدون گره می باشد به همین خاطر دارای سطحی یکنواخت و صاف دارد که باعث می شود مبلمان دارای ظاهری زیبا و یکدست باشد. که به زیبایی هرچه بیشتر آن می افزاید.

همینطور باعث می شود که مبلمان دارای استحکام بالا و عمر و دوام زیادی باشد و به مرور زمان از کیفیت مبلمان کاسته نشود.

استفاده از چوب راش در مبلمان تولید شده در نامیراکالا از بهترین و مرغوب ترین نوع چوب راش می باشد تا همواره کیفیت مبلمان حفظ گردیده و به مرور زمان از کیفیت آنها کاسته نشود.

به منظور خریداری نمودن مبلمان با بهترین کیفیت و مرغوب ترین متریال با کارشناسان نامیراکالا تماس حاصل نمایید.

خرید مبلمان و کالای چوبی باکیفیت

راه های تشخیص چوب راش در مبلمان

رنگ: رنگ طبیعی این چوب به معمول قهوه ای روشن با ته رنگ قرمز است.

وزن: وزن مبلمان ساخته شده با این چوب زیاد و سنگین می باشد.

استحکام چوب راش: این چوب دلیل دارای بودن بافت خود و استحکام مناسب، مناسب برای حکاکی و منبت کاری می باشد.

ساختار: بافت این چوب به طور معمول بدون گره است و دارای سطحی یکنواخت می باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر