بیمه عمر تامین اجتماعی

shams سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 09:36
بیمه عمر تامین اجتماعی

بیمه عمر تامین اجتماعی و چه تفاوتی با بیمه عمر دارد

ماهیت بیمه عمر تامین اجتماعی با سایر بیمه های عمر یکسان می باشد. اما تنها بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین می توانند از این بیمه استفاده نمایند.

با توجه به قرارداد کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و شرکت بیمه ایران، تمام افراد عضو این کانون امکان استفاده از بیمه آتیه تامین اجتماعی را دارند. که با پرداخت حق بیمه مربوط به آن می توانند از امکانات این بیمه بهره ببرند.

مشمولان استفاده از بیمه نامه بیمه عمر تامین اجتماعی:

  • مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی
  • همسر و افراد تحت تکفل وی

خرید اقساطی بیمه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

چرا از بیمه عمر تامین اجتماعی باید استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم تفاوتی بین بیمه عمر تامین اجتماعی و سایر بیمه های عمر وجود ندارد اما این بیمه در حقیقت نوعی کمک هزینه و همچنین نوعی سرمایه گذاری برای بازنشستگان می باشد تا هم خود آن ها و هم افراد تحت تکفلشان بتوانند از مزایای آن استفاده نمایند.

مزایای بیمه نامه زندگی سازمان تامین اجتماعی:

  • این پوش بیمه از ابتدای آذر ماه سال 1393 اجرا گردیده و افرادی که بیمه تکمیلی دارند، می توانند بیمه عمر را نیز خریداری نمایند. غرامت بیمه زندگی این سازمان در سال 1403 معادل با 30 میلیون تومان می باشد.
  • بیمه عمر امکان بازخرید دارد بدان معنی که فرد بیمه گذار در هر زمانی که تمایل داشت می تواند اصل سرمایه خود به همراه سود آن را دریافت نماید.
  • از آن جهت که برای دریافت نمودن بیمه آتیه سازمان تامین اجتماعی، متقاضی از قبل باید بیمه تامین اجتماعی باشد از این جهت همزمان می توان هم از خدمات درمانی و هم از مزایای بیمه عمر استفاده نماید.
  • این بیمه معاف از مالیات بوده و فرد بدون ضامن می تواند وام دریافت نماید.

نحوه خریداری نمودن بیمه عمر تامین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که به تازگی بازنشست شده اند نهایتا تا 3 ماه بعد از شروع دریافت مستمری خود فرصت دارند تا درخواست خود مبنی بر دریافت بیمه تکمیلی و عمر خود را ثبت نمایند.

این افراد برای نام نویسی باید به دفاتر کانون بازنشستگی شهر خود مراجعه نموده و بعد از ثبت نام، حق بیمه تکمیلی و عمر از مستمری آنها به شکل خودکار کسر خواهد گردید. بیمه تامین اجتماعی به تنهایی هزینه های درمانی را پوشش می دهد. بعد از رسیدن به سن بازنشستگی به فرد بازنشسته مستمری از سوی سازمان تعلق می گیرد.

که این مستمری بعد از فوت شخص قطع می گردد اما با بیمه عمر تامین اجتماعی بیمه گذار در حال سرمایه گذاری برای سال های پس از خود می باشد و از خدمات و مزایای بیشتری بهره مند می گردد.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع بیمه نامه ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با مشاورین ما در نامیراکالا تماس حاصل نمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر